PDA

View Full Version : For The Very First Time!



Night Fury
02-26-2016, 11:46 AM
I'm playing Final Fantasy IV. I'm going really old school too and playing it in it's original format on my PS2! I'm petty excited to be blown away by the top notch graphics! eeeeeeh!

I'll let you all know how I fare! Haha

Galuf
02-26-2016, 11:53 AM
its got the best graphics ever!! AND the load times are really fast.

uh, anyway goodluck!

Bubba
02-26-2016, 11:56 AM
Man, this is the one I haven't played that I'm the most excited for. I'm trawling through FFII at the minute but that won't be threatening my Final Fantasy top three any time soon.

Good luck and keep us updated!

Fynn
02-26-2016, 12:11 PM
Good luck with this awesome game!

Though I think the DS/Steam version is the ultimate way to experience FFIV, the original is still pretty dang good!

Night Fury
02-26-2016, 12:20 PM
This is actually super fun!!! Really have had to already strategise a bit!

Pheesh
02-26-2016, 12:22 PM
I'm providing voice acting ;)

Fynn
02-26-2016, 12:28 PM
I really wish we had five-member parties again :(

Galuf
02-26-2016, 12:45 PM
oh VA seifer :lol:

i VA'd FF9, it was weird. dunno why i gave Freya loud rapper guy like voice, yes Guy

Night Fury
02-26-2016, 12:56 PM
Levelling up Rydia outside of Kaipo atm! It is hard work keeping her alive with that low ass HP!

Night Fury
02-26-2016, 11:31 PM
YOU SPOONY BARD!!!

Galuf
02-27-2016, 12:46 AM
Spooniest... :(

i hope yiur having fun! :)

maybee
02-27-2016, 07:39 AM
Good luck with this awesome game!

Though I think the DS/Steam version is the ultimate way to experience FFIV, the original is still pretty dang good!

The DS remake isn't very noob friendly though- the 'easy type ' is the best way to go, despite the ancient graphics of ye yore.

Night Fury
02-27-2016, 09:41 AM
Edward is the worst my God.

Galuf
02-27-2016, 09:46 AM
Edward is the worst my God.

yeah, i HATE edward. almost as bad as hope. i call him wimpy because i dont like him

Fynn
02-27-2016, 10:24 AM
He's actually really useful in the DS version because you get to choose a) which song to use and b) which item will work on a group. Not to mention he's incredibly badass in the sequel.

But in the original? Yup. He's the worst :p

Galuf
02-27-2016, 10:32 AM
yeah he has this AMAZING move where he.... hides. geez you dont want ME in a fight, you want strong people

Fynn
02-27-2016, 10:44 AM
At least he knows what he's about :p

Night Fury
03-02-2016, 10:09 AM
So I had another crack on this last night.

Saved Rosa, thought aye, wicked, a White Mage! So was having a bit of a strategy with my party. Leveled her up a bit, Edworst wasn't being so bad and I figured out what he can do in my line up.... Picked up Yang! Thought it was sweet.... Then Rosa went and got bloody kidnapped!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AND NOW MY PARTY GETS EATEN BY LEVIATHAN AND I'M ON MY SODDING OWN.

Pumpkin
03-04-2016, 06:14 PM
I think Edward is a magickarp character. He's pretty useless at first but if you put the time to level him to an absurd amount (which no one does) he's like super useful. I could be misremembering though. Not worth the effort if you don't like the character and it wouldn't even really be possible for a while now, just discussing

I really liked the game and I hope you enjoy it as well.

Wolf Kanno
03-04-2016, 07:56 PM
I think Edward is a magickarp character. He's pretty useless at first but if you put the time to level him to an absurd amount (which no one does) he's like super useful. I could be misremembering though. Not worth the effort if you don't like the character and it wouldn't even really be possible for a while now, just discussing

I really liked the game and I hope you enjoy it as well.

Yeah, Edward actually has the best Stat growth possibilities in the game but only after the level 70 range, so you would have to be playing the GBA version or hacking him into the game to see this. I believe even the The After Years retained this about him.

You're entering my favorite sequence of the game Night Fury. ;)

maybee
03-05-2016, 01:37 AM
Edward is the best my God.


Fixed :colbert: